Announcement

Collapse
No announcement yet.

Récuperer code erreur + reglage wastegate pour IPF

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Récuperer code erreur + reglage wastegate pour IPF

Bonjour à tous,

J'ai une corsa OPC , alors voici mon problème;

J'ai un code défaut moteur depuis hier, je pense qu'une sécurité s'est mise en place car les performances de celle ci on nettement diminué, on dirait que le turbo ne marche plus (:s). J'aimerai savoir comment récupérer manuellement le code erreur de cette panne ?

De plus j'aimerai connaitre le règlage à effectuer sur la wastegate quand on utilise les MAP 235 Ps. Si il était possible d'avoir une photo.

je vous rappel que j'ai un downpipe, un filtre de remplacement et un dumpvalve.

Merci d'avance.

Hello everyone,

I have a Corsa OPC, so here's my problem;

I have an engine fault code since yesterday, I think that security was put in place because the performance of the latter is significantly decreased, it seems that the turbo does not work anymore (: s). I'd like to know how to manually retrieve the error code of this failure?

I'd like to know more trimming to be done on the wastegate when using MAP 235 Ps If it was possible to have a photo.

I recall that I have a downpipe, a filter replacement and dumpvalve.

Thank you in advance.

sigpic

Comment

on the corsa the only way to retrieve a fault code is by using a plug in diagnostics tool! however with it happening so soon after the downpipe was fitted i would suspect the car has experienced boost pressure it believes will damage the engine and has reverted the car into safe mode. if this is the case you may need to adjust the break off point on your wastegate
      personally i would not try to adjust it however a number of owners on here have and if you need to adjust it just ask again on here

sur la Corsa la seule façon de récupérer un code d'erreur est d'utiliser un bouchon dans l'outil de diagnostic! Mais avec elle se passe peu de temps après la descente était équipé Je soupçonne la voiture a subi la pression de suralimentation, selon elle, d'endommager le moteur et est revenu sur la voiture en mode sans échec. Si tel est le cas, vous devrez peut-être ajuster le point de rompre sur votre soupape de décharge

Personnellement, je ne chercherais pas à le régler cependant un certain nombre de propriétaires ont le ici et si vous avez besoin pour l'ajuster il suffit de demander à nouveau ici

sigpic

Comment

thank you so much randomgary, is it possible to see the stock tune for the wastegate? if someone have a pic

Thank you

Comment

When using the 235ps map on the eds the actuator needs winding down or as Gary said it will cause to much boost and send the car into limp mode. I've wound down my actuator and it's fairly easy. Take the bottom nut off on your heat shield just to give you more room. then undo the right hand nut on the rod all the way down. Now slowly wind it back up unil you feel slight pressure this is the gate closing. I just gave it half a turn more to secure it otherwise you get a metal tapping noise through the exhaust. Now just wind the left hand nut down to meet it so it's secure. Now you just need to get your cad reset. Take battery terminal off for 20mins? Hope that helps
          sigpic
          ARden Edition Corsa VXR Stage 4+

Comment

Working...
          X